1915–1980. Középiskolai, majd egyetemi francai nyelvtanár, ezt követően különböző egyetemeken oktat nyelvészetet, szociológiát, irodalmi szemiotikát. Nagy hatása volt a filmszemiotika kialakulására egyrészt a képről és a fényképről írt tanulmányain keresztül, másrészt Metz munkásságának támogatása révén a Communications című folyóiratnál.
Fontosabb filmről szóló írásai: Rhétorique de l’image. Communications no. 4. (1964), magyarul ld. A kép retorikája. Filmkultúra 26 (1990) no. 5.; Sémiologie et cinéma. Image et son no. 175. (juillet 1964); Le troisicme sens. Cahiers du cinéma no. 222. (juillet 1970), magyarul ld. A harmadik éretelem. Filmspirál 3 (1997) no. 2.; En sortant du cinéma. Communications no. 23. (sept. 1975); La Chambre claire. (1980), magyarul ld. A világos kamra. Európa, 1985.