A dolgozatokat szakmai zsűri bírálja el, a felkért tanácsadók Gelencsér Gábor és Varga Balázs. A legjobbnak ítélt munkák díjazásban részesülnek, és a szerzőknek alkalmuk lesz bemutatni azokat egy 2007. novemberében, Szegeden megrendezésre kerülő szakmai konferencia keretében. A figyelemre méltó dolgozatokat az Apertúra közzéteszi. Bárki pályázhat a fenti témakörben, a zsűri által az alábbiakban felkínált szempontok tájékoztató jellegűek.
Témajavaslatok:
1. Jelentéstulajdonítások... (Bódy Gábor és Jeles András művészete filmelméleti írásainak, illetve jegyzeteinek tükrében)
2. Feddhetetlen-e a dokumentarizmus? (Bódy Gábor Hol a valóság? és Jeles András Teória és akció című írásának összevetése és/vagy kritikai elemzése)
3. A szituációs dokumentarista módszer (Bódy Gábor: Ifivezetők – Jeles András: Meghallgatás)
4. Az experimentális dokumentarizmus (Bódy Gábor: A harmadik – Jeles András: Montázs)
5. A kisjátékfilmes forma (Bódy Gábor: Hogyan verekedett meg Jappe és Do Escobar után a világ? – Jeles András: Töredék)
6. Experimentális eszközök Bódy és Jeles első nagyjátékfilmjében (Amerikai anzix – A kis Valentino)
7. Kozmikus szemek: Bódy és Jeles világvíziói (Nárcisz és Psyché – Angyali üdvözlet)
8. Hagyományos narratív és műfaji sémák dekonstrukciója (Kutya éji dala – Álombrigád)
9. Kép-hang-szöveg: a „függőleges montázs” Bódy és Jeles filmjeiben
10. Színházi rendezések és színházi látásmód Bódy és Jeles művészetében
11. Műhelymunka és szerzői életműépítés. Bódy Gábor és Jeles András BBS-filmjeinek gyártástörténeti elemzése
12. Iskolákon túl, iskolák nélkül. Bódy Gábor és Jeles András recepciótörténete
13. Irodalmi kapcsolatok és adaptációs stratégiák Bódy Gábor és Jeles András életművében (Hogyan verekedett meg Jappe és Do Escobar után a világ?, Nárcisz és Psyché – Angyali üdvözlet, Senkiföldje)
A pályázat benyújtási határideje: 2007. október 15.
A dolgozatokat a következő címek valamelyikére várják: body-jeles@apertura.hu vagy aperturafolyoirat@yahoo.co.uk.