„Hogyan és miért került a »melodráma« kifejezés a wenyi helyébe a kínai filmtudományban? Ez a vizsgálódás átível az irodalom és film, az irodalom- és filmelmélet, a Kína és a Nyugat közötti határokon. A különböző útvonalak és metszéspontok feltérképezése során jelen tanulmányban újra előkerülnek majd a film, az irodalom és a térségspecifikus tanulmányok [area studies] terén folytatott kultúraközi vizsgálat problémái. Bár ezek megtárgyalására már húsz évvel ezelőtt sor került, az aktuális kutatási programok megtervezése és kivitelezése során újra meg újra felmerülnek. A nyugatiasodás megszüntetése és az intellektuális dekolonizáció irányába teendő lépést megvalósíthatjuk egy egyszerű terminológiai választással: ha a melodráma helyett a wenyi lokális fogalmát használjuk a szóban forgó filmek besorolásánál.”
(A tanulmány teljes szövege a Metropolis 2012/3-as, a melodráma műfaját tárgyaló számában olvasható.)