„Elgondolásom szerint Deleuze akció-kép válságának fogalma felhasználható egy olyan kor filmművészetének jellemzésére, mely a második világháborúhoz hasonló, megrázó esemény után született, és mely hasonlóan átrendezte a világ nagyhatalmi erővonalait: ez az esemény Amerika 2001. szeptember 11-i terrortámadásának dátuma. Ezen történelmi dátum után bekövetkezett fordulatra éppúgy igazak a fenti idézet leírásai, mint a második világháborút követő válságra. A szeptember 11-i terrortámadás után Amerika is elvesztette „legegészségesebb illúzióit”, aminek a filmipar műveiben is meg kellett jelennie. Véleményem szerint az akció-kép válságának jelenségét a szeptember 11. után keletkezett amerikai akciófilmek egy bizonyos típusának vizsgálatakor jól érzékelhetjük. Jelen írásban Kathryn Bigelow A bombák földjén (The Hurt Locker, 2008) című filmjét fogom részletesebben is vizsgálat alá vonni ennek a jelenségnek a szemléltetésére.
Deleuze fogalmának kölcsönvételét a két kor világnézeti válságának és az ezt követően a filmművészetben létrejött változásnak a párhuzamossága indokolja. Nem célom azonosítani a két kort, hiszen sem a politikai, sem a világnézeti hátterük nem feleltethető meg egymásnak. Dolgozatomban a filmművészetben bekövetkezett változás hasonlóságának kimutatására törekszem: annak érzékeltetésére, hogyan változik a filmnyelv a történelmi sokkok hatására, és hogy ez a változás miért jár az akció-kép megbomlásával.”