Cikkek, könyvek angol nyelven:
Bonitzer, Pascal: Partial Vision: Film and the Labirynth. (trans. Fabrice Ziolkowski) Wide Angle 4 (1982) no. 4. pp. 56–63.
Carroll, Noël: Toward a Theory of Film Suspense. Persistence of Vision 1 (1984) no. 1. pp. 65–89.
Cawelti, John G.: Adventure, Mystery, and Romance: Formula Stories as Art and Popular Culture. Chicago: University of Chicago Press, 1976.
Clarens, Carlos: Crime Movies: An Illustrated History. New York: W. W. Norton, 1980.
Davis, Brian: The Thriller: The Suspense Film from 1946. London: Studio Vista, 1973.
Denning, Michael: Cover Stories: Narrative and Ideology in the British Spy Thriller. London: Routledge & Kegan Paul, 1987.
Derry, Charles: The Suspense Thriller. Films in the Shadow of Alfred Hitchcock. Jefferson N. C.: McFarland, 1988. [Magyarul részlet: Derry: A suspence, amitől a néző visszafojtja a lélegzetét. (trans. Kis Anna) //Metropolis// 11 (2007) no. 3. pp. 30–46.]
Dickstein, Morris: Beyond Good and Evil: The Morality of Thrillers. American Film 6 (1981) no. 9. pp. 49–52, 67–69.
Gottlieb, Sidney (ed.): Hitchcock on Hitchcock: Selected Writings and Interviews. Berkeley: University of California Press, 1995. [Magyarul: Gottlieb, Sidney (ed.): //Alfred Hithcock//. (trans. Elekes Dóra, Pölöskei Petra) Budapest: Osiris, 2001.]
Hammond, Lawrence: Thriller Movies: Classic Films of Suspense and Mistery. London: Octopus Books, 1974.
Harper, Ralph: The World of the Thriller. Cleveland: Press of Case Western Reserve University, 1969.
Holmlund, Christine: Sexuality and Power in Male Doppelganger Cinema: The Case of Clint Eastwood’s „Tightrope”. Cinema Journal 26 (1986) no. 1. pp. 31–42.
Holmlund, Chris: Cruisin’ for a Bruisin’: Hollywood’s Deadly (Lesbian) Dolls. Cinema Journal 34 (1994) no. 1. pp. 31–51.
Kendrick, Walter: The Thrill of Fear: 250 Years of Scary Entertainment. New York: Grove Press, 1991.
Löker, Altan: Film and Suspense. Istanbul: Altan Löker, 1976.
McCarty, John: Thrillers: Seven Decades of Classic Film Suspense. New York: Citadel Press, 1992.
Rubin, Martin: Thrillers. Cambridge University Press, 1999. [Magyarul részlet: Rubin: A thriller. Kritikai áttekintés. (trans. Czifra Réka – Roboz Gábor) //Metropolis //11 (2007) no. 3. pp. 10–28.]
Palmer, Jerry: Thrillers: Genesis and Structure of a Popular Genre. New York: St. Martin’s Press, 1979.
Shadoian, Jack: Dreams and Dead Ends: The American Gangster/Crime Film. Cambridge: MIT Press, 1977.
Stedman, Raymond William: The Serials: Suspense and Drama by Installment. Norman: University of Oklahoma Press, 1977.
Symons, Julian: Bloody Murder. From the Detective Story to the Crime Novel: A History. New York: Viking, 1985.
Truffaut, Francois: Hitchcock. New York: Simon & Schuster, 1967. [Magyarul: Truffaut, Francois: //Hitchcock//. (trans. Ádám Péter – Bikácsy Gergely) Budapest: Magyar Filmintézet – Pelikán Kiadó, 1996.]
Turner, Dennis: The Subject of „The Conversation”. Cinema Journal 24 (1985) no. 4. pp. 4–22.
Wilson, George M.: The Maddest McGuffin: Some Notes on North by Northwest. MLN 94 (1979) no. 5. pp. 1159–1172.
Worland, Rick: Before and After the Fact: Writing and Reading Hitchcock's „Suspicion”. Cinema Journal 41 (2002) no. 4. pp. 3–26.
Cikkek, tanulmányok magyar nyelven:
Báron György: A technokrata rendező. Brian De Palma portréjához. Filmvilág 32 (1989) no. 10. pp. 22–25.
Bikácsy Gergely: Hidegtál, sok késsel. Bűnügyi film francia módon. Filmvilág 29 (1986) no. 4. pp. 29–34.
Bikácsy Gergely: A kések és a formák. Zuhanás Hithcockkal. Filmvilág 29 (1986) no. 10. pp. 2–7.
Bikácsy Gergely: Melville és a francia bűnügyi film. In: Bikácsy: Bolond Pierrot moziba megy. Budapest: Héttorony, 1992. pp. 231–241.
Bodolai László: Szig. biz. Kémek a moziban. Filmvilág 45 (2002) no. 10. pp. 14–19.
Hungler Tímea: Szép a rút. Sorozatgyilkos-filmek. Filmvilág 44 (2001) no. 2. pp. 45–47.
Hungler Tímea: Kémhatások. Filmvilág 45 (2002) no. 10. pp. 26–28.
Király Jenő: A bűn kalandja. In: Király: Frivol múzsa I. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 1993. pp. 367–389.
Kovács Marcell: Dupla vagy senki. Brian De Palma Megszállottsága. Filmvilág 46 (2003) no. 5. pp. 34-35.
Kovács Marcell: Agyfürkészők. Amerikai paranoiafilmek. Filmvilág 46 (2003) no. 7. pp. 8–12.
Pápai Zsolt: Thrillerhez öltözve. Brian De Palma portréja. Filmvilág 42 (1999) no. 1. pp. 36–39.
Vajda Judit: A thriller műfajtörténete I. „A félelem öröme”. A kezdetektől 1955-ig. Filmtett 4 (2003) no. 6. pp. 26–28.
Vajda Judit: A thriller műfajtörténete II. Perverzió és paranoia (1960–1979) Filmtett 4 (2003) no. 7. pp. 28–30.
Vajda Judit: A thriller műfajtörténete III. Bizarr, bizarrabb, legbizarrabb... 1980-tól napjainkig. Filmett 4 (2003) no. 8. pp. 29–32.
Vajda Judit: Egy konzervatív alműfaj. A domestic thriller. Metropolis 11 (2007) no. 3. pp. 58–77.
Varga Zoltán: A vadnyugat sikolya. Western-thriller. Filmvilág 47 (2004) no. 8. pp. 36–39.
Varga Zoltán: A félelem formái. A klasszikus és a kortárs thriller összevetése A félelem órái két verziója alapján. Apertúra 2005/1. http:www.apertura.hu/2005/osz/varga/
Varga Zoltán: A múlt sohasem múlik el? A Psycho folytatásai. Filmtett 7 (2007) no. 7. pp. 33–36.
Varga Zoltán: Család és ámítás. Brian De Palma szerzőisége thrillereinek tükrében. [[link:]][[link:]]Metropolis 11 (2007) no. 3. pp. 78–95.
Varga Zoltán: Thrillerek. Annotált filmográfia. Metropolis 11 (2007) no. 3. pp. 98–117.
Varró Attila: Az ember, aki túl sokat tudott. Műfaji önreflexivitás a thrillerben. Metropolis 11 (2007) no. 3. pp. 48–57.