Varga Zoltán tanulmánya a thriller műfaja és a szerzőiség összefüggéseit vizsgálja Brian De Palma thrillerei alapján. Noha a thriller műfajához viszonylag kevés olyan rendező nevét köthetjük, akit egyúttal szerzői filmesként is számon tartanak, De Palma azon thrillerrendezők egyike, akiknél a műfajban való alkotás egy hamisítatlan szerzői alkotásmód érvényesülésének eszköze; thrillerei az életmű legkoherensebb és leginkább szerzői részét jelentik.
De Palma szerzőisége megragadható a tradicionálisabb thrillertémák részben hagyománytisztelő, részben innovatív felelevenítésében, másfelől pedig olyan témákban, mint a családi kapcsolatokban látott veszélyforrás, a megtévesztések és csalások hálója (különös tekintettel a filmes szemfényvesztésre), valamint az állandó Hitchcock-utalások.
Varga részletesen vizsgálja a személyiség patologikus megkettőződésének három legfontosabb De Palma-filmjét (Nővérek, Gyilkossághoz öltözve, Káin ébredése), melyeknek a Psycho a mintája, valamint a színleléssel létrehozott doppelgängerekre építő thrillereket (Megszállottság, Femme Fatale, Alibi test), melyek a Szédülésből vezethetők le.