Ez a fejezet a bollywoodi filmet az átmenet pillanataiban vizsgálja: nagyító alá veszi azokat a vádakat, melyek szerint a bollywoodi film egész egyszerűen a hollywoodit másolja; elemzi a bollywoodi filmipar globalizálódásának folyamatát, illetve az ebből adódó lehetőségeket; valamint megvizsgálja a diaszpórában élő dél-ázsiai filmrendezők alkotásaiban tetten érhető esztétikai és társadalmi újításokat. A populáris hindi film egyre szélesedő horizontjának tanulmányozásához, a globalizáció korában felmerülő lehetséges következmények mérlegeléséhez a szociológiai szemléletmódot veszi igénybe. A lehetséges következményekre a bollywoodi és hollywoodi film között s azon túl működő jelentésteremtő közegek megfigyelése világít rá: a filmipar kulcsfigurái és intézményei (producerek, befektetők, rendezők, valamint nemzetállamok) miként létesítenek egymással kapcsolatokat a jelenben, illetve milyen esztétikai és ábrázolási lehetőségek válnak elérhetővé a nézők számára az említett két vagy több filmes világ keveredése révén. A fejezet azzal a figyelemfelhívó gesztussal zárul, amely a még képlékeny fejleményeket a dél-ázsiai reprezentációkkal kapcsolatos tradicionális, mélyen gyökerező, a jelenben is újratermelődő orientalista konstrukciók mellé helyezi...